Jumaat, 13 Disember 2013

Emas jongkong terbaik untuk perlaburan



Ketika pertama kali mendengar tentang EMAS Jongkong, terus terang yang ada difikiran saya adalah Film Indiana Jones, dimana Emas jongkong seperti batu bata. Wah, x mungkin rasanya kita punyai Emas seperti itu Tapi ternyata setelah mempelajari tentang Emas ini, yang disebut Emas Jongkong tidak seperti yang sesetengah org bayangkan. Emas jongkong atau Emas solid biasanya mempunyai gram2 yang tertentu seperti :
·         1 gram
·         2.5 gram
·         10 gram
·         20 gram
·         100 gram
·         1 kg

Emas ini lebih kurang berbentuk ala –ala biskut tiger la… Emas seperti inilah yang paling sesuai untuk pelaburan, karena Emas Jongkong biasanya mempunyai kadar 24 Karat dengan tingkat keasliannya 99.99% Untuk kaki2 pelabur yang togar saya sangat menyarankan menggunakan Emas Jongkong yang mempunyai kadar 24 Karat dan tingkat keasliannya 99.99%. Emas Jongkong seperti ini hanya di perusahakan oleh syarikat2 tertentu seperti poh kong,swiss bar,public gold,gsr dan banyak lagi syarikat2 yang memperusahakan jongkong2 emas ni…


KELEBIHAN EMAS JONGKONG :

1) spread rendah dlm 13%,10% hingga ke 5%..Lau nak jual lah..Dlm bentuk mata wang..

2) Sebagai simpanan tetap bagi pelabur..So kepada yang berminat nak simpan duit tu leh tukar kepada emas...

3) aset yang tidak di mamah oleh inflasi...Nilai emas tetap bernilai d mata dunia...

4) Mudah di bawa ke mana2 dengan nilai yang besar, tidak seperti wang sebagai contoh 100k dalam mata wang...1 poket pun x cukup nak letak dalam poket beb!!..Berbeza dengan emas 1kg taruk je...Insha,Allah muat kot!!..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan